آشنایی با قفسه بندی درایوین

قفسه بندی درایوبن

سیستم قفسه بندی خودراهرو ( قفسه بندی درایوین ) در سرد خانه ها و انبارهای مواد و محصول، بهترین فضای کاربری (حدود 70 درصد ظرفیت) و بهره وری را حاصل می کند.

اجزای قفسه خودراهرو (درایوین)

اجزای قفسه بندی خودراهرو (درایوین) شامل قاب که اجزای آن مشابه سیستم قفسه بندی پالت راک می باشد ، بازو شیبدار ، ریل در طول های مختلف ، مهاربند پشت و مهاربند سقف ،

بازو شیبدار :

این بازو در دو نوع 150 و 135 سانتیمتر بوده و تغییر در سایز بازو جهت استفاده از انواع لیفتراک را فراهم و نیاز به خرید لیفتراک جدید را مرتفع می سازد. هر بازو در دو نوع چپ و راست با توجه به تنوع سایز و ضخامت به همراه ریل نقش تکیه گاه یا محل قرار گیری پالت می باشد و بارگذاری توسط لیفتراک از انتهای تونل و بالعکس برای تخلیه بار از ابتدای تونل برداشت انجام می‌گردد.

مهاربندهای قفسه درایوین:

جهت ایستایی بیشتر سازه درایوین و در بالا و پشت قفسه ها تعبیه شده است، ( طول مهاربند پشت و مهاربند سقف ) با توجه به ابعاد پالت معین و طراحی و تولید می شود.

کفی ستون های درایوین:

کفی ستون‌های این قفسه بندی شامل چندین نوع هست: (کفی یک‌تکه دو بولت (متوسط ضخامت 5 میلی‌متر) –کفی دوتکه دو بولت ( سنگین ضخامت 10 میلی‌متر ) )در زیر هر ستون قرار می‌گیرد که جهت ایستایی و توزیع بار به زمین طراحی و متناسب با ابعاد ستون تعیین و توسط دو رول بولت به زمین متصل می‌شود.

روش های بارگذاری در سیستم درایوین:

در این نوع قفسه بندی با توجه به مهاربند های پشت قفسه گذاشت و برداشت اقلام از یک سمت انجام می شود و نگهداری اقلام فاقد تاریخ مصرف با روش Lifo : Last in First Outصورت می گیرد بدین شکل که آخرین بار گذاشته شده اولین بار قابل بردااشت است.

ویژگی ها:

ویژگی اصلی این سیستم که آن را از سایر سیستم های قفسه بندی متفاوت می کند عدم نیاز به راهرو جهت چرخش لیفتراک می باشد و همین امر باعث افزایش فضای انبارش و افزایش حجم پالت گذاری در سطح و ارتفاع می شود.

در این نوع قفسه بندی قابلیت استفاده از استاپ پالت به منظور جلوگیری از برخورد بار به مهاربند انتهای قفسه و محافظ بازو برای جلوگیری از ضربات احتمالی لیفتراک در صورت نیاز مشتری قابل تولید و اجرا خواهد بود.

محاسبات و تحمل ها:

محاسبات تحمل وزن قفسه بندی خورداهرو بر اساس نیاز مشتری حداکثر تا 2500 کیلوگرم برای هر پالت قابل محاسبه می‌باشد.

برای استفاده مطلوب و افزایش ضریب ایمنی و سرعت در چیدمان از پالتهای فلزی مخصوص قفسه بندی خودراهرو (پالت درایوین) استفاده می‌گردد.

پوشش رنگ قفسه درایوین:

رنگ کلیه اجزاء قاب این قفسه بندی و مهاربندهای سقف بافام طوسی و بازو‌ها و مهاربندهای پشت بافام نارنجی بوده و ریل گالوانیزه در صورت نیاز مشتری با توجه به شرایط آب و هوائی با پوشش رنگ پودر یا گالوانیزه گرم نیز قابل تحویل می باشد.

جهت آشنایی و ارائه توضیحات بیشتر در مورد قفسه بندی درایوین یا خودراهرو با کارشناسان شرکت قفسه سازان جهان دژ تماس بگیرید.

منبع: http://en.jahandozh.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *