نکاتی درباره انتخاب نوع قفسه انبار

انتخاب-نوع-قفسه

مبحث بسیار مهم و کاربردی دیگر برای تعیین طراحی و اجرای نوع قفسه ها، مشخص بودن اقلام قابل بارگذاری در طبقات و قفسه انبار می باشند.

چیدمان اقلام در قفسه های انبار:

چیدمان اقلام قفسه ها در انبار بر پایه 2 مولفه (پارامتر) مشخص می گردد، اولین آن وزن اقلام و دومی حجم آنهاست.

اقلام انبارش بر اساس وزن شامل : بارهای سبک، سنگین و نیمه سنگین

اقلام انبارش براساس حجم: بارهای حجیم و کم حجم

اقلام سبک و کم حجم:

این نوع اقلام وزنی کمتر از 100 کیلوگرم داشته و قابلیت چیدمان با دست و یا ابزارهای بارگذاری را دارا هستند، قفسه های مناسب برای این نوع بارها قفسه مشبک و قفسه راک کفپوشدار است.

اقلام سنگین و نیمه سنگین و حجیم:

این بارها وزنی بیشتر از 100 کیلوگرم داشته و برای چیدمان آنها از دست یا ماشین آلات استفاده می شود ، قفسه های مناسب برای این نوع از بار قفسه بندی پالت راک، قفسه بندی راک کفپوش دار سنگین (بالکی راک) و قفسه بندی درایوین (خودراهرو) است.

همانگونه که در مقالات دیگر این سایت مشاهده می فرمایید قفسه های انبار (که در بالا شرح داده شده) دارای قابلیت های افزایش و یا کاهش از طول و عرض و ارتفاع و حتی جابجایی طبقات را دارا می باشند که کمک بسزایی جهت تصمیم گیری در اصلاح چیدمان قفسه ها و اتخاذ تصمیمات آینده در سیستم انبارداری می نمایند.

در ادامه مطالبی برای راهنمایی و روشن شدن ذهن شما عزیزان جهت تصمیم گیری برای نوع قفسه بندی در انبار با شرایط مختلف بیان می گردد:

انتخاب قفسه مناسب برای انواع فضا :

فضاهای مرطوب: در فضاها و انبارهای دارای رطوبت بالا و بسته به شرایط موجود، نوع پوشش قفسه های انبار خیلی مهم و دارای اولویت زیاد است، چرا که اصل اول ایجاد قفسه بندی در این نوع انبارهای مرطوب دوام و ماندگاری در مقابل رطوبت و نم محیط می باشد.

بنابراین قفسه هایی که در این فضاها اجرا می گردند باید با پوشش استیل، گالوانیزه و یا رنگ پودری مقاوم در برابر رطوبت باشند.

بهترین نوع قفسه بندی انبارهای مرطوب به ترتیب اولویت از ورق استیل، گالوانیزه گرم و سپس رنگ کوره ای است.

فضاهای خشک: در انبارهایی که رطوبت زیادی وجود ندارد نوع پوشش قفسه ها همان رنگ پودری مناسب و به صرفه است.

البته نوع نگهداری و رعایت شرایط بارگذاری در قفسه های انبار نیز در دوام و ماندگاری سیستم موثر است، (مواردی نظیر عدم ضربه به بدنه سیستم قفسه ها و جلوگیری از ریختن مواد اسیدی و مرطوب روی قفسه ها و یا جلوگیری از تابش مستقیم نور آفتاب در فضا).

فضاهای زیر صفر: در انبارهایی که دارای درجه حرارت زیر صفر هستند نیز به دلیل یخ زدگی و وجود رطوبت ذاتی در فضا می بایست از همان ورق استیل، گالوانیزه گرم و سپس رنگ کوره ای استفاده نمود.

فضاهای بالای صفر: این نوع انبارها نیز مانند انبارهای خشک و عادی از نوع پوشش قفسه بندی رنگ پودری استفاده می گردد.

شما عزیزان می توانید جهت آشنایی هر چه بیشتر و دریافت مشاوره و کارشناسی در خصوص انتخاب نوع سیستم های مختلف قفسه بندی انبار با توجه به شرایط محیط و فضای انبار، با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

منبع: http://en.jahandozh.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *