عوامل تاثیر گذار در قیمت قفسه بندی

قیمت قفسه

اولین سؤالی که در ذهن هر مشتری ایجاد می‌گردد اطلاع از قیمت قفسه بندی و محصول یا خدمات موردنظر است. بدیهی است که در صنعت قفسه‌ بندی نیز مشتریان به‌ طور معمول اولین سؤال خود را به آگاهی از قیمت قفسه بندی، جهت تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید اختصاص می‌دهند. در این مطلب جهت روشن شدن و راهنمایی هرچه بهتر شما عزیزان در مورد نحوه محاسبه قیمت قفسه‌ها به شرح نکات زیر می‌پردازیم.

* با توجه به اینکه پارامترهای متعدد و تأثیرگذار در نحوه محاسبه قیمت قفسه‌ بندی وجود دارد در وهله اول نمی‌توان قیمت دقیق ارائه داد که شامل مؤلفه‌های زیر است:

1- قیمت آهن:

با توجه به نوسانات زیاد قیمت آهن در ایران و اینکه تقریباً قیمت‌های آهن و پروفیل و ورق به‌روز (و حتی به ساعت) تغییر می‌کند، لذا اولین پارامتر تأثیرگذار در ارائه قیمت قفسه همین موضوع است.

2- نوع محصول قفسه‌ بندی:

همان‌طور که در مطالب قبلی و منوی محصولات قفسه‌ بندی مشاهده می‌گردد، این سیستم انواع مختلف و متنوعی دارد که در نگاه اول فرد غیرمتخصص در این صنعت متوجه نوع محصولات نمی‌شود و می‌بایست نوع سیستم در ابتدا مشخص گردد تا نیازهای مشتری را مرتفع نماید.

3- ابعاد و اندازه:

سومین پارامتر مهم در تعیین قیمت ابعاد و اندازه است. چرایی این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که کوچک‌ترین تغییر در ابعاد قفسه‌ها (اعم از طول، عمق، ارتفاع)در نوع چیدمان و نقشه باعث تغییر قیمت خواهد شد. لذا جهت ارائه دقیق قیمت قفسه‌ بندی می‌بایست ابعاد و اندازه‌ها مشخص گردد.

4- تعداد / حجم:

این پارامتر هم تأثیر بسزایی در قیمت ها دارد، چراکه در اکثر سیستم های انبار و نگهداری کالا و مواد هرچه تعداد و پیوستگی قفسه‌ها بیشتر باشد باعث کاهش قیمت تمام‌شده خواهد بود (به دلیل اشتراک ستون‌های و موارد دیگر). مورد مهم دیگر در این پارامتر تعداد طبقات قفسه‌ها است که هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد قیمت قفسه بندی هم به نسبت افزایش دارد.

5- توان تحملی سیستم مورد استفاده:

پارامتر مهم و تأثیرگذار دیگر در قیمت توان تحمل بار طبقات است.چنانچه اگر تحمل بار طبقات به‌صورت حداقلی باشد مقاطع سبک‌تر استفاده می‌گردد و در صورت نیاز به تحمل بالاتر نیاز است که مقاطع سنگین‌تر بکار برده شود که همین تغییر مقاطع روی قیمت‌ها تأثیر دارد. (جهت آشنایی با توان تحمل بار طبقات قفسه‌ بندی می‌توانید از منوی محصولات قفسه‌ بندی به جداول تحملی دسترسی داشته باشید)

6- رنگ یا فام:

لازم به ذکر است که قفسه‌ها دارای رنگ استاندارد هستند و تنوع زیادی ندارند، بنابراین در صورت درخواست مشتری مبنی بر رنگ خاص و یا سفارشی قیمت ها تغییر خواهد کرد (حدود 5 الی 10 درصد).

7- اتصالات:

آخرین پارامتر و یکی از مهم‌ترین موضوعات (با توجه به پیچ و مهره‌ای بودن اکثر این سیستم ها) نوع اتصالات مورداستفاده می‌باشد که بنا به درخواست مشتری می‌تواند درجه و گرید اتصالات جهت ایمنی بیشتر و نیز تعداد اتصالات بکار رفته کاهش یا افزایش داشته باشد که همین امر باعث تغییر در قیمت می‌گردد.

منبع: جهان دژ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *