آشنایی با قفسه کانتی لور (بازویی)

قفسه‌ بازویی (کانتی لور) سازه ای است جهت نگهداری بارهای سنگین، حجیم لوله‌ای، شاخه‌ای و یا رولی و ورقی که توسط لیفتراک جابجا می‌شوند طراحی ‌شده است.

مشخصات فنی قفسه کانتی لور:

قفسه کانتی لور (بازویی) که اصطلاحاً به آن قفسه کانتی لور نیز گفته می شود با حداکثر ارتفاع 12 متر و ابعاد مختلف قابلیت اجرا در انبارهای کوچک و بزرگ را داراست.

اجزای سیستم:

اجزای این سیستم شامل پایه و ستون، بازو، مهاربندهای افقی و ضربدری، پین اتصال بازو، پین جلوگیری از ریزش بار و سایر اتصالات استرنگ ستون‌ها و پایه ستون‌ها طوسی، بازوها نارنجی، مهاربندها طوسی و سایر اتصالات گالوانیزه می‌باشند.ستون ها با پیچ و مهره به پایه متصل می گردد و در صورت نیاز با رول بولت به زمین پیچ می شود و قابلیت نصب بازو در هر دوطرف را دارند. حداقل ارتفاع ستون این قفسه بندی 200 سانتیمتر و حداکثر ارتفاع 1200سانتیمتر با توجه به ارتفاع محل انبار و حداکثر بالابری دستگاه های جابجایی مواد و کالای موجود تعیین می گردد.

بازوها (طبقات):

محل قرارگیری بارها در این نوع قفسه‌ بازویی (کانتی لور) را بازو می گویند این قطعه علاوه بر تنوع در طول که شامل ( 60-90-100-120-150-180سانتیمتر) بوده و دارای تحمل های متفاوتی نیز می باشد.

جهت نصب بازو به ستون این نوع قفسه بندی باید از پین اتصال استفاده شود.

جهت جلوگیری از ریزش بار از روی قفسه ها هنگام گذاشت و برداشت باید از پین سرریز استفاده شود.

مهاربندها:

مهاربندهای ( ضربدری و افقی ) برای مقاومت بیشتر و ایستایی بهتر در این نوع قفسه بندی مورد استفاده هستند.

روش های اجرا:

قفسه بندی بازویی ( قفسه بندی کانتی لور ) به صورت یکطرفه در جنب دیوارها و دوطرفه برای فضاهای وسط انبار یا سالن طراحی شده و با توجه به بارگذاری شاخه ای عمدتاً در چند بلوک کنار هم نصب می گردد.
رنگ ستون و مهاربند های این قفسه بندی طوسی الکید و بازوها نارنجی پودر بوده و در صورت درخواست مشتری با توجه به شرایط آب و هوائی با پوشش رنگ اپوکسی یا گالوانیزه گرم نیز قابل تحویل است.

کاربرد قفسه‌ بازویی ( قفسه بندی کانتی لور ):

مناسب استفاده بارهای شاخه‌ای مثل لوله‌های فلز، پروفیل‌های سبک و سنگین، الوار، ورق‌های چوبی و نئوپان، میلگرد، جعبه‌های حجیم و سنگین و رول‌های فرش و فرشینه (موکت)

ویژگی‌های قفسه‌ بازویی ( قفسه بندی کانتی لور ):

– نداشتن ستون در جلوی قفسه‌بندی که حداکثر دسترسی در بارگذاری اقلام با ابعاد متنوع را فراهم نموده است.

– قابلیت اجرا در مؤلفه‌های ارتفاع، طول بازو، دهانه‌ها و تحمل بار مختلف.

– قابلیت بارگذاری توسط لیفتراک.

– تنظیم ارتفاع بازوهای طبقات با فواصل 15 سانتیمتر.

جهت آشنایی و ارائه توضیحات بیشتر در مورد قفسه‌ بازویی (کانتی لور) با کارشناسان شرکت قفسه سازان جهان دژ تماس بگیرید.

منبع: قفسه سازان جهان دژ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *